onsdag 8 februari 2017

Hej...

I går va en skitdag och jag tog åt mig, av allt.mådde skit och va jätteledsen. Kunde inte säga alls vad det var. Somnade gott då det varit många steg och två långa dagar. Vaknade idag o tyckte världen va liten, trång och svårt att fokusera och andas. Ikväll bubblade det över. Vi va på banken idag med Christer och allt blir så himla klart och tydligt. Mamma finns inte kvar. Punkt. Christer bor där själv. Punkt. Jag saknar mamma. Min mamma. Hon var inte jämt rolig. Kunde skälla gnälla och vara bitter, men hon fanns. Jämt. Hon hade bankfobi ( ja man kan ha det) och det sista vi tar hand om, det är hennes bankkonton. Ihop med den sista vuxna människan jag har sen jag var liten. Jag tycker det är läskigt. Kan inte riktigt få grepp om det.
Pratade med en vän idag i telefon. Hon är bra och förstår. Glad att jag har henne. Rolig med, man ler när man pratat klart.
Jag måste lära mig att pysa ut, gråta, lätta på trycket och förstå att det är ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar