tisdag 28 juni 2016

Envisa barn och ett lite negativt inlägg av en trött mamma.

Alla våra tre små har ett jäkla humör, blir snart galen. Filippa är lugn som en filbunke. Blir tokig på dom små. Lyssnar inte alls och ljudnivån, den kan man ju bli galen på. J är som han är med sin pappighet, han drar det till sin spets, dagligen, många gånger per dag, jag blir gråtfärdig. På fullaste allvar. Vill inte och orkar inte med detta. Vart kan man hitta hjälp med humöret hos barn? Känns som man är slut på alla ideer och ork. Man hamnar bara i tjat o gnat och ingen rolig känsla. Sen ska man vara trevlig och hjälpsam mot resten av familjemedlemmarna, funkar sådär. Vill helst dra täcket över huvudet samtidigt som dom små på kvällarna för jag är så trött vid den tiden så hela jag går upp i atomer. Sätter jag mig, då somnar jag och allt jag velat få gjort blir inte gjort. Idag hoppas vi på en ny bra dag, ska inte säga att alla dagar är kaos, men konflikterna duggar rätt tätt stundvis. Ska åka till Nyköping idag, sen skiter jag i resten av planerna. Hade tänkt mer men det får bli en annan dag. Ska tvätta, skönt med ny maskin, tvättade fyra tvättar i går, hängde tre, diskade 3 maskiner disk, plockade ur 2, så trissta saker men som man resten av sitt liv ska göra, varje dag.....roligt va? Om man ser det possitiva i det är ju att vi inte behöver handdiska o tvätta på bräda. Fyra maskiner per dag är inte alltid det är så, men ibland om man inte tvättar varje dag så hamnar vi där, 2 maskiner i snitt per dag går hos oss. Undra hur mycket tvättmedel det är på ett år? Nähe, en dusch, massa kaffe och så kanske orken infinner sig. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar