måndag 2 februari 2015

Ny vecka, nya tag.

Hoppade på ett extrapass i går, upp kl 4 med dexter som haft jättehög feber, trött som en galning hela dagen men känns som man alltid är det så inget nytt tillstånd, insåg på plats att jag kommer va ensam ganska länge. Dagen gick trots allt bra, men det är så varmt där och ni som känner moig vet att jag är inte den kalla typen som vill ha supervarmt inne. Hungrig och trött kunde jag gå en kvart tidigare så jag skulle kunna komma hem innan barnen lagt sig. SKÖNT! I Rönninge stannar tåget o går tillbaka till Stockholm, inga fler tåg går mot Södertälje, ersättningsbuss kommer om ca 30 minuter. Ok, jag kan stå ut, behöver friska luften efter denna dagen. :-) Lyssnade på en pod och väntade, insåg att halvtimmen gått och en äldre herre påå 80 år talade om att han väntat sen kl 17 på en buss, då kom första tåget.... Ronny tyckte taxi va en bra ide, sj kommer ju betala. Men hur lång tid kan det ta att få hit en buss?? Väntar lite till... börjar bli jävligt kall om fötterna. tillslut är det va 400 personer som väntar på buss till Östertälje/södertälje. 2 andra äldre personer började prata lite, trevligt med folk som pratar lite. EN BUSS KOM, DESSUTOM DEN LILLA VARIANTEN. Om vi alla kom med, nej. men den äldre herren fick iaf plats. Och alla som just kommit med sista tåget och som ställt sig allt annat än i den ordning man ska utan framför alla oss anra och som klev rakt påå bussen. Klev va fel ord, trängdes, puttades och pressade undan alla andra. Efter en stund kom nästa buss, helt otroligt så kom jag in på den och sen ser jag att en tjej står och passar en plats åt en som är utanför...hahaha, hur tänker man?? Skulle alla andra kliva av så hon kunde komma fram då eller??? Hemma efter 8, slutade halv fem. Somnade i soffan. Punkt slut. Idag startar ny vecka i skolan, fick ingen respons på den andra delen jag lämnat in. Hoppas på att den var bra iaf. Tydligen ska vi ha disskussionsgrupp denna vecka. Ska bli intressant då jag gissar att en eller två kommer vara hemma imorgon från dagis. Dexter lite feber än och elvina har ont i huvudet, får se hur hennes dag avlöper, försvinner den och ingen feber kommer kanske hon kan gå im. Dexter får nog vara hemma. Jobb hela helgen som kommer, sen väntar en efterlängtad helg med roligheter, ska bli skönt!!! Nu ska jag fixa lite hemma, Ronny på väg hem, matkassen ska hämtas och sen ska jag bara lata mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar