onsdag 21 januari 2015

Dåså...

Krokodiltårar och skrik i panik vid lämning på förskolan. D fattar redan innan vi går in på avdelningen att han minsann ska bli brutalt övergiven av sin mamma bara några minuter senare. För att spä på mitt dåliga samvete så skriker han som en galning och stooora tårar rullar på kinderna så jag ska tycka extra synd om honom. Jack tycker Elvina sa sluta på dagis så han kan få ha Dexter där själv och leka med honom. Tydligen klarar han sig utan henne tror han. Sötaste Jack som grät en morgon när han sovit i sin säng utan Elvina, för hon kommit in till oss, och sa att han kan inte sova utan henne!! Hjärtat smälter fort då. det är verkligen nytt allt nu, på lördag är första passet utan att gå på intro, Dexter klar med inskolning och jag har lämnat in de 2 första uppgifterna i skolan. Så glad att vi valt att ha det så här. Hur skulle vi annars gjort? Fick frågan innan av flera som lät chockade och undrade när jag och Ronny ska ses, och om vi inte kommer få det joobbigt att bara ha varannan helg tillsammans, och egentiden då..... Egentid? Händer kanske tre gånger om året att den infinner sig i all hast, ska nog kunna klämma in den nu med. Jag och Ronny lär ses lika mycket som innan, det som skiljer är att han är hemma med barnen på helgen och jag jobbar, inte tvärtom. Nu ska jag leta soffa, vi funderar på en ny, har ni tips på en bra soffa, plats för många och som inte tar upp hela vårt lilla vardagsrum. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar